بصیرت

آخرین نظرات

خطبه اول: نظام رفتار اجتماعی در برابر همسایه

خطبه دوم: نیاز کشور به مانور فرهنگی و اقتصادی

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳،

خطبه اول: نظام رفتار اجتماعی در برابر همسایه

15 مؤلفه رفتار اجتماعی با همسایه در کلام امام سجاد

برادران و خواهران جوان، شما در کدام مکتب از مکاتب جهان چنین نظام رفتاری را تنها در یک مورد این‌گونه مشاهده می‌کنید؟ اگر بنا شد همسایگان این برخوردها را در زندگی خود داشته باشند، زندگی همسایگان چه زندگی آرامی در کنار یکدیگر خواهد شد.

خطبه اول نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

ویدئو خطبه اول

دریافت
مدت زمان: 24 دقیقه 3 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، در ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی در نظام رفتار اجتماعی بابیان این‌که کلام در بحث سبک زندگی اسلامی به رفتار با همسایه‌ها رسید، گفت: وجود مقدس زین‌العابدین (علیه‌السلام) در صحیفه سجادیه دعایی را در مورد همسایگان در دعای 26 صحیفه اختصاص داده‌اند.

ایشان بابیان این‌که امام سجاد (علیه‌السلام) ادامه داد: ایشان مجموعه رفتارهایی که در مورد همسایه لازم است در قالب دعا و درمجموع 15 مؤلفه درباره نظام رفتاری با همسایه معرفی‌شده است؛ حضرت دعا ر ابا  جمله «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَ تَوَلَّنى فى جیرانى وَ مَوالِىَّ الْعارِفینَ بِحَقِّنا، وَالْمُنابِذینَ لِأَعْدآئِنا بِاَفْضَلِ وَلایَتِکَ...» آغاز می‌کنند؛ خواسته‌ای که وجود مقدس امام چهارم در مورد همسایگان قبل از تبیین مؤلفه‌های نظام رفتاری از خدا طلب می‌کنند، همسایگان را به خدا می‌سپارند که دو ویژگی دارد، «همسایگانی که حق همسایگی را به‌جا بیاورند و دشمنان را از این همسایه دفع کنند».

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان مؤلفه‌های همسایه صالح از کلام امام سجاد (علیه‌السلام) پرداخت و اظهار کرد: بعد از مؤلفه‌هایی که در نظام رفتاری با همسایه باید موردتوجه قرار بگیرد، ایشان مؤلفه اول را ادب زیبا نسبت به همسایه داشتن، دانستند؛ می‌فرماید «خدایا این همسایگان را موفق بدار که در مقام ادب ورزی نسبت به همسایه نسبت به افراد ضعیف از یک برخورد مؤدبانه‌ای برخوردار باشند».

ایشان در خصوص نوع ادب ورزی افراد نسبت به یکدیگر، تصریح کرد: امام صادق (علیه‌السلام) در خصوص ادب اسلامی یک ویژگی معرفی می‌شود که برحسب اعتقاد اکثریت مردم متفاوت است؛ معمولاً می‌گوییم ادب باید از کوچک‌تر به بزرگ‌تر باشد اما در فرمایش امام سجاد (علیه‌السلام)، ادب از بالا به پایین است نه از پایین به بالا، یعنی ادب را بزرگ‌تر شروع می‌کند، اگر بنا شد این بزرگ‌تر یا ازنظر سن و یا بزرگ‌تر ازنظر موقعیت همچون مدیر نسبت به زیرمجموعه یک شخصیت والا در یک محل و جامعه نسبت به سایرین، اگر بنا شد بزرگ‌تر نسبت به کوچک‌تر یک رفتار محترمانه‌ای باشد، این کوچک‌تر را نسبت به بزرگ‌تر به یک ادب و احترام می‌رساند.

آیت‌الله علم‌الهدی به‌بیان‌دیگر مؤلفه‌های همسایه صالح پرداخت و اضافه کرد: رفع نیازها، دیگر مؤلفه همسایه خوب است، یعنی همسایه‌ها درصدد باشند که نیازهای یکدیگر را رفع کنند؛ «خدایا این‌ها را موفق بدار که خلأ زندگی یکدیگر را بپوشانند»، همسایه‌ها باید بدانند آن خلأ چیست و آن نواقص و خلأها را بپوشانند؛ این‌طور نباشد که همسایه خود را موظف بداند در یک موقع خاص نسبت به همسایه احسان داشته باشد بلکه باید خود را موظف بدارد که یک اقدام کفایت نمی‌کند.

ایشان مؤلفه سوم را هدایت و راهنمایی همسایه نسبت به همسایه عنوان و بیان کرد: مؤلفه چهارم، خیرخواهی خالصانه است؛ وقتی بنا شد یکی از همسایه‌ها با شما مشورت می‌کند به‌عنوان همسایه، شما برای او خیراندیشی و خیرخواهی داشته باشید؛ در این دو مؤلفه دو خصوصیت است که باید به آن توجه داشت.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اولین خصوصیت این است که راهنمایی در برابر استرشاد باشد یعنی وقتی از شما هدایت و چاره‌جویی می‌خواهد آن‌وقت او را هدایت کنید، هنگامی‌که از شما مشورت می‌خواهد برای او خیراندیشی داشته باشید؛ اگر بنا شد بدون مشورت خواهی انسان به‌عنوان هدایت و راهنمایی، بدون چاره‌جویی افراد، بخواهد هدایت کند، این فضولی و سرک کشیدن در زندگی همسایه است؛ همان‌طور که باید در زندگی همسایه مشورت داد، به همان اندازه نباید فضولی در زندگی همسایه به وجود بیاید.

ایشان به بیان پنجمین مؤلفه همسایه صالح اشاره و ابراز کرد: مؤلفه پنجم، رازپوشی است؛ همسایه باید محرم اسرار باشد؛ امام سجاد (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «خدایا من را موفق بدار نسبت به همسایه که محرم سر داشته باشم، مسائل محرمانه زندگی او را در مقابل دیگران فاش نکنم و سفره زندگی او را برای دیگران فاش نگویم»؛ وقتی همسایه غایب هست در غیاب او به خاطر دوستی او سرّش را نگه بدارم؛ اگر شرایطی پیش‌آمده که دیگران بخواهند عیب او را فاش کنند، باید او را بپوشانم.

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: حسن ظن و گمان نیکو داشتن نسبت به همسایه، ششمین مؤلفه همسایه خوب در کلام امام چهارم است؛ اگر بنا شد به همسایه سوءظن وجود داشته باشد، یک بدگمانی و ناامنی نسبت به همسایه به وجود می‌آید؛ هر همسایه‌ای باید نسبت به همه خوش‌بین باشد، البته خوش‌بینی صفت خوبی است اما این صفت امتیازش این است که بااحتیاط به دیگران حسن ظن داشته باشد.

وی عنوان داشت: این‌که اگر با دیگری می‌خواهد برخورد داشته باشد، نسبت به حدسی که نسبت به او دارد دچار نزاع نشود؛ اما اگر می‌خواهد با آدمی یک معامله و یا ازدواج کند و امانتی را به او بسپارد، نمی‌توان با حسن ظن با این موارد برخورد کرد بلکه در این موارد احتیاط شرط لازم است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: بدخواه نبودن همسایه دیگر مؤلفه همسایه خوب است؛ «خدایا به من توفیق بده وقتی من همسایه را در یک نعمت، فراوانی و شخصیت می‌بینم، بدخواهش نباشم، دوستش بدارم و بخواهم نعمت برای او ادامه داشته و باقی باشد»

ایشان ادامه دادند: مؤلفه هشتم، تواضع و فروتنی است؛ «خدایا به من توفیق بده من در مقابل همسایه‌ام نرمش، تواضع و فروتنی داشته باشم، موقعیت خود، ثروت و پول و دارایی خود را به رخ او نکشم، از بالا با او صحبت نکنم بلکه با تواضع و فروتنی برخورد کنم».

عضو خبرگان رهبری، نهمین مؤلفه را همیاری دانست و گفت: همیاری به این معنا که آنچه در زندگی از امکانات وجود دارد، آنجایی که همسایه محتاج است نسبت به او همیاری داشته باشم؛ دهمین مؤلفه این است که هر خیری برای عزیزان خود طلب می‌کنم و تحصیل می‌کنم برای همسایه نیز تحصیل کنم.

وی افزود: یازدهمین مؤلفه، دلجویی، دوازدهم، عیادت بیماران در همسایگی و سیزدهمین مؤلفه، نگاه عفیفانه داشتن به همسایه است؛ یعنی خواهر، مادر و دختر در همسایگی خود را همچون خواهر و مادر خود بدانیم و چشم خیانت به آنان نداشته باشم.

امام‌جمعه مشهد مقدس، چهاردهمین مؤلفه را هدیه دادن به همسایه عنوان کرد و ادامه داد: مؤلفه پانزدهم، سعادت خود را باسعادت همسایه، در کنار و آمیخته باهم قرار دهم، «خدایا این آشنایی، این دوست و این صمیمیت را بین من و همسایه‌ها طوری قرار ده، با بصیرت و بینشی که سعادت ما و همسایه باهم آمیخته شود».

وی در پایان تأکید کرد: این 15 مؤلفه را امام سجاد (علیه‌السلام)  در این دعا در نظام رفتاری با همسایه مشخص کرده‌اند؛ برادران و خواهران جوان، شما در کدام مکتب از مکاتب جهان چنین نظام رفتاری را تنها در یک مورد این‌گونه مشاهده می‌کنید؟ اگر بنا شد همسایگان این برخوردها را در زندگی خود داشته باشند، زندگی همسایگان چه زندگی آرامی در کنار یکدیگر خواهد شد.

مانور پیامبر اعظم نشان داد هیچ قدرتی نمی‌تواند با فرهنگ ایثارگری مقابله کند/مسئله ما موسیقی نیست، مسئله ما کنسرت است که حمایت از ولنگاری در این شهر است

تمام این شهر ملک امام هشتم است، همه اش حرم امام رضاست، کنسرت در حرم امام رضا، مطرب بازی در حرم امام رضاست آن وقت ببینید در حمایت از این ناهنجاری چه کسانی حرکت می کنند، آلمانی که با سلاح شیمیایی خود، شما را می کشد از کنسرت موسیقی مشهد حمایت می کند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه السلام)

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 22 دقیقه 12 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس به برگزاری مانور نظامی سپاه پاسداران به نام پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: هفته‌ای که گذشت، نمایش ارزشمندی از محور اقتدار نظام در مانور نظامی پیامبر اعظم در حوزه خلیج‌فارس به حمدالله به مرحله ظهور درآمد و به دنیا ارائه شد.

در کشور ما، شهامت، پایمردی و قهرمانی رزمندگان ما و عزیزان ایثارگر چه در ارتش جمهوری اسلامی و چه در سپاه پاسداران در مقاطع و موقعیت‌های گوناگون اجرا می‌شود اما این مانوری که این هفته اجرا شد، یک ویژگی خاص داشت و آن، پیامی به استکبار جهانی و آمریکا بود.

مانور پیامبر اعظم نشان داد هیچ قدرتی در برابر رزمندگان اسلام جوابگو نیست

آنی که شما برادران و خواهران در خود تلویزیون نیز مشاهده کردید، یک ماکتی برای ناوگان هواپیمابر آمریکا موردحمله و انهدام قرار گرفت، این‌یک پیامی به استکبار جهانی بود بر این‌که نشان داد و نمایش داد آن روزی که بنا باشد این‌ها به خیال خودشان آن گزینه باطل روی میز را بخواهند در عرصه اجرا بیاورند، دیگر در برابر قهرمانی قدرتمدارانه رزمندگان ما، هیچ قدرتی جوابگو نیست. «تکبیر»

بنده متخصص نظامی نیستم که بخواهم خصوصیت نظامی را در این مانور تحلیل کنم اما یک‌چیزی که وقتی به نظر مثل بنده‌ای برسد، آن عناصر کارشناسی پنتاگون چقدر روی این مسئله حساب می‌کنند؟ این‌که یک ماکتی برای ناو هواپیمابر آمریکایی بسازند و این ماکت را با موشک، یا موشک بالستیک و هر وسیله دیگری منهدم کنند، یک ماکت بوده، ممکن است برخی فکر کنند آنان نیز نمی‌ایستند که ناو هواپیمابرشان این‌طور از بین برود، طبیعتاً آنان نیز سپر موشکی دارند و پدافندهای پیشرفته خاص خودشان را دارند.

با ایثارگری ایثارگران نمی‌توان مقابله کرد

آنچه در این مانور نمایش داده شد و یقیناً برای همیشه آمریکا را از یک سلطه و حرکت نظامی ناامید می‌کند، آن منظره‌ای بود که همه شما دیدید، این قایق‌های تندرو مثل ماهی با پرش روی آب و این‌ها موشک پرتاب کنند، این دیگر با هیچ ماهواره قابل‌کنترل نیست، با هیچ نیروی پدافندی نمی‌شود جلویش را گرفت، وقتی این قهرمانی را رزمندگان ما در این مانور نمایش دادند، آن‌ها فهمیدند مسئله فداکاری و ایثارگری، یک محور  و اصل اصیل در رزمندگی همه رزمندگان اسلام است که اگر با هرچه بخواهند مقابله کنند، با این ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان ما که مثل ماهی پرش دار با قایق تندرو روی آب حرکت کنند و دشمن را هدف قرار دهند، دیگر با این ایثارگری کسی نمی‌تواند مقابله کند. «تکبیر»

چون این حرکت تکنیک خیلی در آن اثر ندارد، فناوری خیلی در آن مؤثر نیست، آنی که یک رزمنده ازجان‌گذشته را در یک شرایطی قرار می‌دهد که دست به این حرکت بزند، آن‌یک روح ایثارگری است که دیگر فناوری پیشرفته نمی‌تواند ایجاد کند، این دیگر مخصوص نظام ماست، مخصوص اسلام و عشق به اهل‌بیت است، مخصوص دل دادگان فاطمه زهرا و عاشقان حسین است، این دیگر جیزی نیست که بتوان با یک فناوری آمریکایی و اروپایی درست کرد، ای دشمن را مأیوس می‌کند.

نیاز به مانور اقتصادی در کنار مانور نظامی

خدا کند همان‌طوری که ما امروز توانستیم با یک مانور نظامی دشمن را ناامید کنیم، یک روزی هم بتوانیم با یک مانور اقتصادی در عرصه اقتصاد، دشمن را مأیوس کنیم که این‌قدر در این تحریم‌ها دشمن مانور ندهد و ما را تحقیر کند و ان شاالله با اقتصاد مقاومتی ما بتوانیم همین مانور را در عرصه اقتصاد در برابر دشمن بدهیم.

یعنی آن روز که همه دنیا بفهمد ایران بازار جنس‌های بنجل خارجی نیست و یک روزی که همه دنیا بفهمد که این ایران است که می‌تواند دنیا را تحریم کند و شیر نفتش را به روی دنیا ببندد نه این‌که دنیاست که بخواهد ایران را تحریم کند و نفتش را نخرد، وقتی است که ما همه ابعاد اقتصاد مقاومتی که با رهنمود مقام معظم رهبری که همه راهکارهایش مشخص‌شده ما بتوانیم در داخل اجرا کنیم، هم مردم عمل کند و هم دولت عمل کند.

حرکت مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی امری لازم است

مردم هم باید به میدان بیاید، تنها دولت فایده ندارد؛ ما می‌گوییم می‌خواهیم یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به نفت در بودجه کشور است، اگر ما بخواهیم قطع وابستگی نسبت به نفت پیدا کنیم، خرج کشور را چه کسی بدهد؟ این امنیت را چه کسی تأمین کند، این موشک‌ها را چه پولی به وجود بیاورد، این آبادانی کشور، این پروژه‌های عمرانی چگونه تأمین شود؟ این ارزاق محرومین چگونه در دنیا اداره شود؛ اگر بنا شد بگوییم از نفت باید منقطع شویم، اینجاست که مردم باید به میدان بیایند.

پرداخت مالیات یک فریضه و واجب شرعی است

برادران، خواهران، مسئله مالیات، مقام معظم رهبری فرمودند مالیات یک فریضه است، چند روز پیش فرمودند، یک واجب شرعی است، این مالیاتی که از شما می‌گیرند، جناب‌عالی درآمدی که دارید، این درآمد را چگونه پیدا کردید؟ درآمد را این فضای کشور به وجود آورده، این فضای کشور را چه کسی ایجاد کرده؟ ازنظر امنیت، ازنظر سیاست، رفاه و عمران و آبادانی، این خرج و هزینه دارد.

چطور شد شما رستوران می‌روید و یک وعده‌غذا می‌خوری باید پول غذایت را بدهی، شما که بر سر سفره این امنیت، عمران و آبادانی نشستی و از این جاده و امکانات اجتماعی در کشور استفاده می‌کنی، این خرج و هزینه دارد، جنابعالی به‌عنوان فردی که از این بهره‌برداری می‌کنی باید خرجش را بدهی، این مثل همان پول غذای رستوران است، پول غذا را ندهی حرام خورده‌ای، اگر پول این هزینه‌ها را ندهی حرام استفاده کرده‌ای.

کسانی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند، راهزن و حرام‌خوار هستند

این درست نیست از یک کارگر ضعیف، یک کارمند ضعیف یک اداره در یک حداقل حقوقی که می‌گیرد از او مالیات‌بگیرند، یک آدم گردن‌کلفتی که ده‌ها، صدها و میلیاردها درآمد دارد، مالیات ندهد، این حرام‌خور است، این دزد است؛ کسی که فرار مالیات می‌کند یک راهزن است در این مملکت، یک  قطاع الطریق است، یک دزد است؛ فکر می‌کنی فرار مالیاتی می‌کنی زرنگ هستی؟ خیلی عرضه داری؟ تو با یک دزدی که سر گردنه گرفته فرقی نداری، خرجی را مردم‌دارند می‌دهند، سفره‌ای را پهن کرده‌اند و تو نیز مفت آمده‌ای و مال مردم را می‌خوری در این سفره.

اگر بنا شد مردم ما همه ابعاد اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، روزی هم در اقتصاد همین مانور را در برابر دشمن خواهیم داد، او نیاید تحریم کند نفت ما را نمی‌خرد، ما تحریمش می‌کنیم و نفتمان را به او نمی‌دهیم.

لزوم مانور فرهنگی در برابر ناهنجاری‌ها

وادی و حوزه دیگری که دشمن فکر می‌کند غیر از اقتصاد و نظامی ما را سرکوب کند، عرصه فرهنگ است، در فرهنگ نیز باید مانور دهیم، مانور فرهنگی نیز برای ما لازم است، یعنی یک روزی همه مردم دست جمعی با ناهنجاری‌ها و منکرات فرهنگی در این مملکت مقابله و مبارزه کنند نه این‌که این مقابله و مبارزه به یک نهاد دولتی و یک نهاد حکومتی مربوط باشد، همه باید بیایند در عرصه ناهنجاری.

آقایی به من نامه زده که رفتم در یک بیمارستان، آنجا پرستاران بدحجاب بودند، اختلاط مرد و زن ناجور بوده و مثل‌اینکه کسی جلوگیری نمی‌کند و امربه‌معروف نمی‌شود، بنده جواب نوشتم که شما که رفتی آنجا، خودت در برابر آن منظره‌ای که دیدی چه کردی؟ ایستادی و تماشا کردی؟ چون متدین بودی تنها غصه خوردی؟ انتظار داشتی رییس بیمارستان بیاید و امربه‌معروف کند؟ توقع داشتی یک‌نهاد دولتی بیاید؟ مگر تو مسلمان نیستی؟ تو خودت چه عملی انجام دادی؟

برادران، مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی یک وظیفه عمومی است، امربه‌معروف و نهی از منکر است، آن روزی که بنا شد مانور فرهنگی بدهیم و دشمن ببیند ناهنجاری‌های فرهنگی، بی‌حجابی، بدحجابی، فسق و فجور و بی‌بندوباری در این کشور مورد نفرت مردم است و همه مردم‌دارند با آن مبارزه می‌کنند، در عرصه فرهنگ نیز نمی‌تواند وارد شود و ما را سرکوب کند و ما مانور فرهنگی لازم داریم.

مسئله ما موسیقی نیست، مسئله ما کنسرت مطرب بازی است

عزیزان، این‌که بنده عرض می‌کنم در مشهد کنسرت موسیقی اجرا نشود، این اعمال قدرت، اعمال حکومت، زور و دستور نیست، این‌یک حرف طلبگی است که من می‌زنم، آقا موسیقی حلال یا حرام، هرکسی مرجع تقلیدی دارد، برحسب فتوای مرجعش، برحسب فتوای مقام معظم رهبری یا موسیقی گوش می‌دهد و یا گوش نمی‌دهد، برحسب تکلیف شرعی خود عمل می‌کند؛ ما مسئله موسیقی نداریم اما مسئله کنسرت، مسئله موسیقی نیست، مسئله کنسرت، مطرب بازی است.

پیغمبر حدود حرم امام رضا (علیه‌السلام) را بین دو کوه تعیین کردند، «بین الجبلین روضة من ریاض الجنه»، حرم امام رضا (علیه‌السلام)  زیر این سقف نیست، حرم امام رضا (علیه‌السلام) زیر این گنبد نیست، تمام این شهر ملک امام هشتم است، مال امام رضا (علیه‌السلام) است، همه‌اش حرم امام رضاست، کنسرت در حرم امام رضا، مطرب بازی در حرم امام رضاست، حرف ما این است نه این‌که وقتی ما با یک ناهنجاری چنینی مقابله می‌کنیم، آن‌وقت ببینید در حمایت از این ناهنجاری چه کسانی حرکت و قیام می‌کنند.

حمایت خبرگزاری رسمی آلمان از برگزاری کنسرت در مشهد!

دویچه وله، خبرگزاری رسمی و دولتی المان نسبت به مسئله‌ای که همین هفته گذشته در اجرای کنسرت در مشهد پیش آمد و بعضی از عزیزان مقابله کردند، دویچه وله، خبرگزاری آلمان گفت بعضی از مسؤولین محلی وابسته به رهبری ایران با آزادی هنری مخالفت می‌کنند»، اگر مقصود بنده است، این آزادی هنری نیست، این بی‌بندوباری، ولنگاری و مطرب بازی است.

این عزیزانی که دنبال این کار هستند بدانند طرفدار و حامی آنان دویچه وله آلمان است، خبرگزاری رسمی آلمان است، آلمانی که تسلیحات شیمیایی در اختیار صدام گذاشت که بچه‌های شما را مسموم کنند با سلاح شیمیایی؛ همان آلمانی که از مظالم سلاح شیمیایی جانبازان شیمیایی ما نفس‌نفس می‌زنند و یکی پس از دیگری از دست می‌روند، آلمانی که با سلاح شیمیایی خود شمارا می‌کشد از کنسرت موسیقی در مشهد حمایت می‌کند.

شما ببینید حامی این کنسرت مطرب بازی در دنیا چه کسی است؟ آنان حامی شدند و موضع گرفتند، حالا در یک‌گوشه مشهد کنسرتی برگزارشده یا نشده، برخوردی شده یا نشده، یکی مخالفت کرده، یکی موافقت کرده در یک شهری در این کشور، به آلمان چه؟ خبرگزاری رسمی دولتی آلمان به‌قصد حمایت از این مطرب بازی در کشور بربیایید، همانی که سلاح شیمیایی داد که فرزندان ما را بکشد.

عزیزانی که از این مسائل حمایت می‌کنند، بدون اختیار دستشان در دست دشمن قرار می‌گیرد

عزیزان ما بدانند اگر از این قضایا حمایت می‌کنند باکی هماهنگ هستند، باکی وابسته می‌شوند، دستشان در دست چه کسی می‌رود با این حمایت‌های از ولنگاری و منکرات در این شهر، این را توجه کنند، خدایی نکرده ما نمی‌خواهیم این عزیزان را بدنام کنیم و بگوییم با آن‌طرف مرز ارتباط دارند، این‌طور نیست اما این را بدانند دنباله‌روی آنان در این مسائل و رفتن دنبال این ناهنجاری‌ها، این بدون اختیار خودشان، بدون خواسته خودشان دستشان را در دست دشمن می‌گذارد آن‌هم دشمنی که حاضر است برای نابودی این ملت با سلاح شیمیایی مردم را خفه کند. «هیهات مناالذله»

و اگر ما یک روزی موفق شدیم مانور اقتصادی و مانور فرهنگی را عین مانور نظامی در برابر دشمن اجرا کنیم، آن روز است که دشمن از همه زندگی ما مأیوس می‌شود و آن روز است که باقدرت می‌توانیم این آیه قرآن را بخوانیم «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ»؛ دیگر ترس از جان نداشته باشید.


  • امیر چینی شیرازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی