بصیرت

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

وظیفه مردم و مسئولان در تقویت تولید ملی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار حرم مطهر رضوی ، هدف اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۴ و سالهای بعد از آن را «سرمایه‌گذاری بر روی تولید داخلی» دانستند. در جدول زیر وظائف مردم، مسئولان و فعالان بخش اقتصادی درباره تقویت تولید داخلی براساس بیانات رهبر انقلاب مرور شده است:
برای مطالعه بیشتر به سند ابلاغیه سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مراجعه نمایید.
راه‌های تقویت تولید داخلی
وظیفه مردم فریضه دانستن استفاده از تولیدات داخلی ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۱۳۹۴/۰۱/۰۱
تبدیل «استفاده از تولیدات داخلی» به یک فرهنگ ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
پرهیز از فرهنگ غلط مصرف مصنوعات خارجی ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
پرهیز از تفاخر غلط ترجیح دادن مارکهای خارجی به ایرانی ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
پرهیز از اسراف ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
وظیفه مسئولان حمایت از بنگاه‌های تولیدی متوسّط و کوچک ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
تقویت فعّالیّتهای بنگاه‌های دانش‌بنیان ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
نهضت کاهش خام‌فروشی ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
تسهیل سرمایه‌گذاری ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
کنترل و ‌کاهش واردات کالاهای مصرفی و محصولات مشابه داخلی ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
۱۳۹۳/۰۲/۱۰
مبارزه‌ی با قاچاق ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
ایجاد بازار برای محصولات داخلی ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
کمک به مجموعه‌های داخلی در قراردادهای خارجی ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
کمک به مجموعه‌های داخلی برای حضور در بازارهای جهانی ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
حمایت قانونی، قضائی و اجرایی از تولید ملی ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
ایجاد احساس امنیت برای کارگر و سرمایه‌گذار ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
مواجهه درست با مفاسد اقتصادی ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
ایجاد مزیت‌های رقابتی ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
قابل رقابت و ارزان بودن قیمت تمام شده ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
۱۳۹۱/۰۱/۰۱
سیاستگذاری تولیدمحور ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید داخلی ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
مرغوب، باکیفیت و بادوام بودن تولید محصول داخلی ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
نوسازی و ابتکار در ماشینها، محصولات، مدیریت و ساخت ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
در اختیار تولید ملی قرار گرفتن «صندوق توسعه‌ی اقتصادی» ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
جزم و عزم دستگاههای دولتی بر مصرف محصولات داخلی ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
مقابله دولت با حمایت ضعیف دستگاه‌ها و بانک‌ها از تولیدات داخلی ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
وظیفه فعالان اقتصادی
(سرمایه‌گذار، تولیدکننده و کارگر)
افزایش بهره‌وری (حداکثر استفاده بهینه از امکانات موجود) ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
کاهش هزینه‌های تولید (حداکثر استفاده از سرمایه) ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
ترجیح فعّالیّت تولیدی بر فعّالیّتهای دیگر در کشور ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
تقویت چرخه‌ی تولید ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
صحت عمل در تجارت خارجی برای حفظ آبروی ملت ایران ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
نوآوری، ابتکار و زیبائی و افزایش کیفیت در تولیدات ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
۱۳۸۹/۰۱/۰۱
ایجاد احساس بهتر یا همسطح بودن کیفیت کالای ایرانی با خارجی در مصرف کننده ۱۳۸۹/۰۱/۰۱
تقویت مهارتها در محیط کار ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
توانمندسازی نیروی کار ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
صرفه‌جوئی در مصرف انرژی ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
ملاحظه تولید داخلی در واردات ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اتقان کاری (با دقت انجام دادن کار) ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
 


  • امیر چینی شیرازی


  • شهید صدر عمود فکری جامعه‌ی اسلامی بودشهید صدر عمود فکری جامعه‌ی اسلامی بود...






  • ما اولاً به شما و بقیه‌ی خانم‌ها، مخصوصاً به صبایا و آقازاده‌های محترمتان خوش‌آمد عرض میکنیم. ما، هم به وجود مرحوم شهید آیةالله آقای سید محمد باقر صدر به‌خاطر شخصیت علمی و جهادی و فکرىِ ایشان افتخار میکنیم - ایشان مایه‌ی افتخار همه‌ی ما بودند - و هم به شما افتخار میکنیم؛ چون شما در بیست‌وچند سال گذشته زحمات زیادی متحمل شدید و سختیهای فراوانی کشیدید؛ اما صبر کردید. شما از خانواده‌ی بزرگی هستید و صبر و کرم و بزرگواری، سجیه‌ی خانواده‌ی شماست. پس از شهادت مرحوم آیت‌الله صدر، شما در آن شرایط سخت در نجف زندگی کردید؛ بعد هم شوهران این دختر خانم‌ها شهید شدند و هر کدام به نحوی گرفتار شدید؛ اما همه‌ی اینها را تحمل کردید. واقعاً صبر شما برای ما خیلی ارزش دارد. بدانید من دورادور همیشه شما را دعا میکردم و میدانم که چه مشکلات و زحماتی را تحمل کرده‌اید. خداوند ان‌شاءالله درجات آن شهید عزیز و مرحوم شهید سیدمحمد صدر و همچنین دامادهای شما و پسران شهید صدر (رضوان‌الله‌تعالیعلیهم) را عالی کند. این خانمهایی که در آن محیط ارعاب و خفقان صبر کردند و در دوره‌ی جوانی، شوهرهایشان به شهادت رسیدند و بچه‌هایشان مانده‌اند، پیش خدای متعال خیلی ارزش دارند. صبری که شما کردید، نزد خدای متعال خیلی ارزش دارد. ان‌شاءالله خداوند چشم شما را با اجرِ خودش روشن خواهد کرد؛ هم در دنیا و هم در آخرت.
    ... من سال ۱۳۳۶ به عراق رفتم و آقای سید محمدباقر صدر را آن‌جا دیدم. ایشان خیلی جوان بود؛ حدود بیست‌وپنج سالش بود. ایشان همان وقت هم معروف به فضل بود. آن موقع من جوان‌تر از ایشان بودم؛ حدود هجده سال داشتم. الحمدلله سایر اعضای خانواده‌ی شما هم صاحبان استعدادهای بالا و خوب بودند؛ مثل مرحوم آقای آقا رضا، آقای آقا موسی.
    ... اول انقلاب وقتی خبر شهادت آیةالله صدر به ما رسید، ضربه‌ی بسیار سنگینی بود. ایشان برای نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی واقعاً عمود فکری بودند. از قبل از انقلاب، ما از کتابها و فعالیتهای بسیار باارزشی که ایشان داشتند، مطلع بودیم. بعد هم که انقلاب پیروز شد، ایشان پیامهای بسیار خوبی دادند. به آقای صدر خیلی امید بود. خدا لعنت کند صدام را. الحمدلله ریشه‌ی اینها کنده شد.
    مرحوم آقای صدر به معنای واقعی کلمه یک نابغه بود. ما در زمینه‌ی مسائل فکری و اسلامی و در زمینه‌ی فقه و اصول و بقیه‌ی چیزها آدمهای پیشرفته زیاد داریم؛ منتها نابغه خیلی نادر است. ایشان جزو نادرهایی بود که حقیقتاً نابغه بود. ذهن و فکر ایشان فراتر از کارهایی که دیگران میکنند، حرکت میکرد. ایشان بحمدالله شاگردهای خوبی هم تربیت کرده بود...


    • امیر چینی شیرازی

    «همدلی و هم‌زبانی» شرط اصلی پیشرفت کشور

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار حرم مطهر رضوی، شعار سال ۱۳۹۴، سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را تبیین کردند. پیش از این نیز ایشان درباره وحدت ملت و دولت در سخنرانی‌های مختلف مطالبی بیان فرموده بودند. در این مطلب گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» مرور شده است:
    • امیر چینی شیرازی

    بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام


    در آستانه‌ی سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) (۱)
    در حسینیه امام خمینی
    پیامک‌های این دیدار
    • رهبر انقلاب: همه بدانند نه در مسائل منطقه و نه بین‌المللی هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم/ مذاکره هسته‌ای تجربه‌ای خواهد شد/اگرطرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی‌اش دست برداشت، تجربه می‌شود که خب در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد/ اما اگر دیدیم باز هم کج‌راهه می‌روند مسلما تجربه‌ی گذشته‌ی ما تقویت می‌شود.
    • رهبر انقلاب: ما با سعودی‌ها در مسائل مختلف اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه‌ی توحش را بر جنبه‌ی ظاهرسازی غلبه می‌دهندکه به ضررشان تمام خواهد شد.
    • رهبر انقلاب: سعودی‌ها باتجاوز به یمن خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند/ کار سعودی‌ها در یمن مشابه جنایات صهیونیست‌ها در غزه است/ اقدام علیه ملت یمن،"جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی"است.
    • رهبر انقلاب: توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملت درعرصه‌ی نظامی است، این باید محکم بماند و محکمتر بشود/ حمایت ما از برادران مقاوم درنقاط مختلف جهان مطلقا نباید درمذاکرات مورد خدشه قرار بگیرد/ توسعه‌ی علمی و فنی حتما باید ادامه پیدا کند.
    • رهبر انقلاب: به مسئولین تذکرداده‌ایم به هیچ وجه نباید اجازه داده شود به بهانه‌ی نظارت،حریم امنیتی و نظامی کشور نفوذ شود/مسئولین نظامی مأذون نیستند به بهانه‌ی بازرسی، بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه دهند یا توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند.
    • رهبر انقلاب: تحریم‌ها،اگر چنانچه به یک توافق رسیدند، در همان روز توافق باید لغو بشود/ می‌بینید که یکی (ازطرف مقابل) می‌گوید ۶ماه بعدازتوافق،یکی می‌گوید یک‌سال بعد تحریم‌ها برداشته می‌شود/ اگر لغو تحریم‌ها قرارست منوط به یک فرایند بشود،پس برای چه مذاکره کردیم اصلا.
    • رهبر انقلاب: به مسئولین گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد او اعتمادنکنید، چون وقتی خر او ازپل گذشت به شما می‌خندد/ دیدید ژست رئیس‌جمهور آمریکا را بعد از انتشار یک بیانیه‌ی صرفا مطبوعاتی.
    • رهبر انقلاب: ممکن است بگویند فقط ۳ماه وقت داریم، خب حالا ۳ماه بشود ۴ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید، کما اینکه طرف مقابل ما دردوره ای ۷ماه مذاکرات رابه عقب انداخت.
    • رهبرانقلاب: من هیچ‌وقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم/با اینکه خوشبین نبودم با این مذاکرات موردی موافقت کردم و از مذاکره کنندگان حمایت کردم و می‌کنم/ با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم/ اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.
    • رهبر انقلاب: همه چیز درجزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد درجزئیات، کشور ما را محصور کند/ اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک می‌گویند بی‌معنی است/ آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین می‌کند، نه حتی اینکه مذاکرات تا به آخر برسد.
    • رهبر انقلاب دردیدار مداحان: می‌پرسند چرا فلانی(رهبری) درباره هسته‌ای موضع نگرفته/ جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته/ مسئولین می‌گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام‌آوری نیست/نه موافقم نه مخالف.















































































    • امیر چینی شیرازی
    بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شد:

    «گوشه‌هایی از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»

    «یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است». این جمله را رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایی که در روز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها بزگرار شد، فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین علیهم‌السلام دعوت کردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی سبک زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام را در پنج سرفصلِ «رابطه با خدا؛ مدافع ولایت؛ همسر امیرالمؤمنین علیه‌السلام؛ ام‌ابیها و الگوی زن مسلمان ایرانی» تدوین و منتشر کرده است.
    • امیر چینی شیرازی

    جدول | مرور سریع بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام

    پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
    آنچه در ادامه می‌آید «مرور سریع» بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.


    در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
    * موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
         * جملات طلایی بیانات
         * پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
         * واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
         * جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
    «مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.

    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29416/13940120-madahan-4.jpg


    • امیر چینی شیرازی

    جدول | مرور سریع پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴

    پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
    آنچه در ادامه می‌آید «مرور سریع» پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ است.


    در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
    * موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
         * جملات طلایی بیانات
         * پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
         * واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
         * جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
    «مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.

    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29206/13940101-payamnorozi-2.jpg


    • امیر چینی شیرازی

    جدول | مرور سریع بیانات در حرم مطهر رضوی

    پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح کاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
    آنچه در ادامه می‌آید «مرور سریع» بیانات در حرم مطهر رضوی است.


    در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
    * موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
         * جملات طلایی بیانات
         * پیشنهاد بیانات یا پیام‌های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
         * واژگان کلیدی مطرح شده در بیانات
         * جزئیات تکمیلی قابل توجه در متن بیانات
    «مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس کاربران است.

    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/29238/13940101-haramrazavi-4.jpg


    • امیر چینی شیرازی



    محصولات ایرانی مصرف کنید

    رهبر انقلاب در اولین روز سال ۹۴ مهمترین هدفی را که مردم و مسئولان امسال باید مورد اهتمام ویژه قرار دهند، تقویت تولید داخلی دانستند و بر سوق‌دادن سرمایه‌ها به سمت تولید و مصرف محصولات داخلی تاکید کردند.
    به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طرح «محصولات ایرانی مصرف کنید» را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان تهیه و منتشر کرد.


    • امیر چینی شیرازی
    چهار تذکر رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای

    رفع تحریم‌ها جزو موضوعات مذاکرات است؛ نه نتیجه آن

    در اولین روز سال ۹۴، یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی، ذکر چهار نکته درباره مسئله‌ی مذاکرات هسته‌ای پیش رو بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن بیان این نکات به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا که ملت ایران را به پذیرفتن زورگویی‌های طرف آمریکایی دعوت کرده بود نیز پاسخ دادند


    • امیر چینی شیرازی


    • امیر چینی شیرازی